شرح وظایف :
-
تعیین اهداف آموزشی (کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت)
-
تعیین نیازهای آموزشی (مددجویان، خانواده، رده های مختلف کادر پرستاری و کارکنان جدید الورود)
-
اولویت بندی نیازهای آموزشی
-
تدوین برنامه های آموزشی مستمر و مدون جهت رفع نیازهای آموزشی
-
اجرای برنامه های آموزشی با همکاری و مشارکت سایر گروه ها
-
تهیه و تنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد و فعالیت های آموزشی بخش های مرتبط
-
تهیه و تنظیم ابزار مناسب ارزیابی، خدمات پرستاری مورد نیاز مددجویان
-
پیشنهاد تهیه کتب، مجلات، جزوات و وسایل کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان گروه پرستاری
-
تشکیل کمیته آموزشی، پژوهشی پرستاری
-
هماهنگی، همکاری و مشارکت جهت تشکیل و شرکت کارکنان در کلاس های آموزش مداوم برابر برنامه جامع آموزشی واحد ذیربط
-
پیشنهاد ایجاد زمینه های تشویقی جهت مشارکت فعال کارکنان در فعالیت های آموزشی و پژوهشی
-
همکاری و مشارکت در نظارت و کنترل واحدها جهت نیازسنجی آموزشی
-
همکاری و هماهنگی با سوپروایزر بالینی و کنترل عفونت، در امر آموزش
-
همکاری و هماهنگی با سرپرستاران واحدها در جهت ارتقاء سطح آموزش
-
ارائه تازه ها و نتایج تحقیقات جدید (به شکل کنفرانس، جزوه / پمفلت و …)
-
همکاری و مشارکت در انجام طرح های پژوهشی
-
هدایت و آموزش کارکنان در راستای:
-
الف- حسابرسی کیفی خدمات پرستاری
-
ب- ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه خدمات
-
ج- ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه آموزش به مددجو
-
هدایت و آموزش کارکنان در اجرای برنامه های آموزشی واحدهای ذیربط
-
هدایت و آموزش در جهت تهیه جزوات، پوسترها، فیلم ها و پمفلت های آموزشی جهت کارکنان و مددجویان
-
ثبت و گزارش کلیه فعالیت های آموزشی و نتایج حاصله به مدیر خدمات پرستاری
-
کنترل و نظارت بر آموزش های انجام شده در واحدهای ذیربط با استفاده از ابزار مناسب
-
کنترل و نظارت بر وجود امکانات و شرایط آموزشی در واحدها
-
ارزیابی اثربخشی آموزش های انجام شده از طریق:
-
کنترل و حسابرسی کیفی خدمات ارائه شده
-
بررسی رضایت مندی مددجویان
-
بررسی رضایت مندی کارکنان
-
کنترل و نظارت بر شرکت فعال رده های مختلف پرستاری(در شیفت های مختلف) در برنامه های آموزشی براساس سرانه آموزش
-
مشارکت در کمیته ارزشیابی کارکنان پرستاری
-
شرکت در کلیه جلسات آموزشی مرتبط با پرستاری
|